SCAPĂ ACUM

de petele negre de pe dinți, respirația urât mirositoare, dinți ciobiți sau cariați

Rapid, sigur și fără dureri

Caria dentară este una din cele mai frecvente boli infecțioase produsă de bacterii precum streptococul mutans și lactobacilli care se găsesc în salivă. Creșterea numărului acestor bacterii în salivă reprezintă un semn de activitate carioasă intensă. Igiena bucală scăzută, prezența multiplelor carii netratate, înghesuirile dentare, consumul frecvent de zahăr și băuturi carbogazoase contribuie la creșterea riscului de carii.

Obturația dentară, cunoscută popular ca și plombă, este metoda stomatologică de tratament a cariilor și a fracturiilor apărute la nivelul dintelui. Cariile afectează sănătatea dintelui și a cavității bucale, pot genera respirație urât mirositoare, dar și un aspect inestetic al zâmbetului. De aceea este recomandată tratarea lor cât mai precoce. Materialul folosit pentru tratarea obturației se alege în funcție de dimensiunea cavității din dinte, solicitările mecanice la care e expus dintele, necesarul estetic al zonei.

Prevenirea cariilor dentare

• Reduceți consumul de zahăr;
  • Periați atent dinții și utilizați ața dentară și periuțele interdentare în spațiile dintre dinți;
  • Clătiți gura cu apă de gură (cu clorhexidină) de 2 ori pe zi pe parcursul unei perioade de 3 săptămâni.
  • Utilizarea unor geluri concentrate cu fluor și minerale (calciu) care remineralizează smalțul;
  • Guma de mestecat cu Xylitol dupa masă stimulează producerea de salivă care protejează dinții;
  • Igienizare profesională ori de câte ori este nevoie.

Tratamentul cariei dentare presupune

• Anestezie locală, atunci când este cazul, pentru înlăturarea oricărui discomfort;
  • Îndepartarea în totalitate a țesuturilor dentare infectate prin tehnici minim invazive pentru a păstra cat mai mult din structura dintelui;
  • Dezinfectarea zonei afectate de carie cu soluție de clorhexidină, glutaraldehidă, ser fiziologic;
  • Reconstrucția dintelui printr-o plombă care să asigure rezistența dintelui în timp.