Cum ne pregătim pentru un tratament ortodontic?

Efectele tratamentului ortodontic asupra plenitudinii buzelor
mai 12, 2018
Recesiunea gingivală – Retracția gingiei
august 13, 2018
Efectele tratamentului ortodontic asupra plenitudinii buzelor
mai 12, 2018
Recesiunea gingivală – Retracția gingiei
august 13, 2018

Cum ne pregătim pentru un tratament ortodontic?

Înainte de aplicatea unui aparat ortodontic trebuie evaluată starea de sănătate a dinților, gingiilor, articulatiei temporo-mandibulare.

Toți pacienții trebuie sa fie consultați pentru a depista eventualele carii dentare. Orice leziune carioasă trebuie îndepărtată și obturată, iar orice infecție a nervului tratată. Infecția nervului poate determina resorbția rădăcinii (scurtarea rădăcinii) ca răspuns la forțele ortodontice. Dinții cu tratamente pe canal trebuie investigați radiologic înainte de aplicarea tratamentului ortodontic pentru a evalua calitatea tratamentului și a exclude infecții în os.

Efectele forțelor ortodontice pe dinții afectați de parodontoză sunt dezastroase. Se produce o resorbție accentuată a osului, se adâncesc pungile parodontale și apare mobilitate crescută a dintelui. De aceea, înainte de începerea unui tratament ortodontic trebuie să ne asiguram că nu există boală parodontală activă. Pacienții cu parodontoza pot beneficia de tratament ortodontic doar după ce s-a efectuat tratamentul corect al bolii.

Articulația temporo-mandibulară trebuie investigată clinic pentru a depista semne de disfuncție, iar dacă e necesar examinarea se completează prin mijloaca imagistice (radiografie, RMN, CT).