Care sunt cauzele cariilor dentare și cum le puteți preveni?

Sigilarea dinților, o metodă de prevenire a cariilor dentare
februarie 7, 2018
Reguli pentru a avea o dantură sănătoasă pentru toată viața
februarie 24, 2018
Sigilarea dinților, o metodă de prevenire a cariilor dentare
februarie 7, 2018
Reguli pentru a avea o dantură sănătoasă pentru toată viața
februarie 24, 2018

Care sunt cauzele cariilor dentare și cum le puteți preveni?

Caria dentară este una dintre cele mai răspândite afecțiuni ajungând până aproape la 100% din populație. Netratată la timp, caria produce complicații ale pulpei (nervului) dintelui, a țesutului parodontal și osos din jurul dintelui, cu pierderea lui în cele din urmă. Cu toate că este o afecțiune cu prevalență mare, încă nu s-a elucidat complet mecanismul ei de producere. Se consideră că un rol important în formarea cariilor le au bacteriile din gură, în special Streptococus mutans. Aceste microorganisme au nevoie de zahăr pe care îl metabolizează și îl transformă în acizi care produc decalcifierea smalțului si procesul carios este inițiat. În producerea cariei dentare sunt implicați 3 factori: zahărul din alimentație, bacteriile din gură și dintele care trebuie să fie vulnerabil la atacul carios.

Pentru prevenirea apariției cariilor dentare trebuie luate măsuri legate de alimentație, scăderea numărului de microbi prezenți în gură și creșterea rezistenței dintelui.

Trebuie reținut că un dinte perfect curat nu se cariază niciodată! Spălați-vă pe dinți după fiecare masă, de ori câte ori e posibil acest lucru.

Sunt foarte importante vizitele regulate la medicul stomatolog pentru a putea surprinde și trata din timp diversele afecțiuni dentare și pentru a preveni apariția altora.